Veelgestelde vragen

Het ontwerpen van je kaartje

 

Bestellen

 

Prijzen

 

Verzending en levering

 

Enveloppen

 

Postzegels

 

Sluitzegels

 

Verder

 

 

Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van jouw kaartje raden wij aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een écht kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

 

Ik heb een leuk kaartje gezien, maar ik wil nog iets aan het ontwerp veranderen. Dat lukt mij niet met de ontwerptool. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat je nog een kleine aanpassing in het basisontwerp van een kaartje wilt aanbrengen. Dat is natuurlijk altijd mogelijk. Stuur ons dan gerust een mailtje (info@fuif.nl). Geef in deze mail aan om welk kaartje het gaat en wat je graag wilt veranderen. We gaan dan graag voor je aan de slag.

 

Het lukt niet om de tekst aan te passen. Wat moet ik doen?

Waarschijnlijk staat er een extra tekstkader over de tekst heen. Door op de kaart te klikken verschijnen deze kaders. Een leeg tekstkader is te herkennen aan een omlijnd vak. Als je hierop klikt zie je rechtsboven in het tekstvak 'tekst' staan. Een leeg tekstkader kan verwijderd worden door rechtsonder in het lege vlak op het kruisje te klikken.

 

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site worden aangeboden. Het is niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze applicatie staan, te gebruiken of zelf toe te voegen.

 

Ik kan een beeldelement niet aanpassen.

Het ontwerp dat je hebt gekozen bevat vaste elementen. Deze horen bij het ontwerp van de designer en kunnen niet standaard aangepast worden. Bij een specifieke wens zullen we dit door de designer laten aanpassen. Neem hiervoor contact met ons op. 

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’. Fuif is niet aansprakelijk als er door klanten een afbeelding gebruikt wordt, waarvan wij de rechten niet bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers en je kunt deze zonder problemen gebruiken.

 

Ik maak mijn eigen kaartje, maar ik kan bij het opslaan niet voor liggend, staand of vierkant formaat kiezen.

Wij kunnen dit voor je aanpassen. Neem daarvoor contact met ons op en geef hierbij meteen aan om welk ontwerp het gaat. We passen het voor je aan naar het gewenste formaat, zetten het voor je klaar in jouw eigen collectie en sturen je een bevestiging per mail. 

 

Hoe lang blijft mijn kaart in mijn account staan?

Je kaartje blijft altijd in je account staan, zolang je je account bij Fuif aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaarten worden verwijderd.

 

Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?

Alle kaartjes voor 18.00 uur besteld, worden dezelfde werkdag nog gedrukt en verzonden. Je ontvangt je bestelling dan binnen 1 tot 2 werkdagen. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, drukken en verzenden wij op maandag.

 

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Fuif bestellen?

Ja, dat kan. Verzending naar België en binnen Nederland is 4,95 voor een bestelling tot 50 stuks.. Verzending buiten Europa is €11,95. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen? Neem dan even contact met ons op.

 

Ik heb bestelling geplaatst maar wil een andere papiersoort, kan dat nog?

Wat vervelend! Neem op dat moment zo spoedig mogelijk contact met ons op (T. 085 - 743 07 61). Wij gaan dan direct voor je aan de slag om uit te zoeken of de bestelling al in productie is, zodat we deze nog kunnen annuleren. We zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 - 21.00 uur.

 

Ik heb bestelling geplaatst, maar kan ik het aantal van mijn bestelling nog aanpassen?

Orders die je plaatst, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om zo spoedig mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen (085 - 743 07 61). Wij gaan dan direct voor je aan de slag om uit te zoeken of de bestelling al in productie is, zodat we deze nog kunnen annuleren. We zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 - 21.00 uur.

 

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Dit is geen probleem! Maak dan alsnog een account aan en neem vervolgens contact met ons op. Wij kunnen de proefdruk alsnog voor je opslaan. Zodra dit gelukt is laten wij dit weten via mail. 

 

Wat kost een proefdruk?

Voor je eerste proefdruk bij Fuif, betaal je de speciale prijs van maar €1! Je ontvangt dan direct een leuk proefpakket met o.a. een waaier van al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Een overzicht van al onze prijzen vind je hier!

 

Hoeveel kost mijn kaartje?

De kostprijs van een kaartje wordt bepaald door een aantal factoren, namelijk: het formaat, het aantal stuks en de papierkeuze. Bereken de prijs van jouw kaartje met de prijscalculator die je vindt op de detailpagina van elke kaart.

Let op! Wanneer je kaarten besteld met het formaat 14.4 x 21.6 cm dubbel of 15 x 15 cm dubbel dan heeft deze twee postzegels nodig. Dit geldt voor alle vijf de papiersoorten. Liever maar één postzegel gebruiken? Bestel dan een kleiner formaat of kies voor een enkele variant.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Voor bestellingen in Nederland en België betaal je € 4,95 verzendkosten. Verzending buiten Nederland, België of Duitsland heeft een toeslag van €7,-. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen? Neem dan even contact met ons op.

 

Kan ik korting krijgen?

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting, hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaarten je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met onze prijzencalculator

 

Kan ik mijn kaartjes door Fuif laten versturen?

Fuif heeft helaas geen directe verzendservice. De kaarten worden in één pakket thuis afgeleverd. Deze kun je vervolgens zelf versturen naar vrienden en familie.

 

Wanneer worden mijn kaartjes bezorgd?

Voor al onze pakketbestellingen geldt: elke werkdag vóór 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Normaal gesproken wordt op de eerstvolgende werkdag je bestelling bezorgd. Tijdens het bestellen heb je de mogelijkheid zelf de verzenddatum van je bestelling te kiezen. Proefdrukken gaan per reguliere post en worden dus door de postbezorger bij je bezorgd. Woon je in België, dan lees dan hier meer over levertijden.

 

Wat doet de bezorger met m'n pakket als ik niet thuis ben?

Bezorging wordt door PostNL gedaan. Bij afwezigheid leveren ze het pakket bij de buren af, óf ze doen de volgende dag een nieuwe afleverpoging. Lukt de tweede afleverpoging ook niet, dan is de kans groot dat het pakket bij een afhaallocatie wordt afgeleverd. Dit kan je via de traceercode zien. Heb je geen traceercode of is het pakket kwijt? Bel ons dan gerust, dan gaan wij er achteraan. 

 

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Wij verzenden via PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer 085 - 743 07 61. Wij gaan dan direct achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

 

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Retour sturen van standaardproducten

Bijna al onze producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat het maatwerk betreft. Alleen voor standaardproducten in onze webshop geldt het herroepingsrecht. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zul je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden (Woudenbergseweg 21, 3707 HW Zeist) of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retoursturen van maatwerk

De meeste bestellingen op fuif.nl zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Fuif garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

 

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

Ben jij woonachtend in België? Dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaartjes

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 7 dagen geleverd. Wanneer je de besteld vóór 18.00 uur, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 dagen bij je aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes

Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat je bestelling met de pakketpost mee. Voor 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL bezorgd het pakket zelf bij op het door uw opgegeven adres.

 

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Dat kan! De enveloppen kan je gemakkelijk vooraf bestellen via deze link

 

Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit een 20+ verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel handig natuurlijk! Wil je een andere kleur envelop dan de standaard kleuren? Dat is geen probleem. Neem daarvoor contact met ons op via het contactformulier. 

 

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt deze bij PostNL kopen.

 

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor onze kaartjes is dit eigenlijk altijd één zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop.

 

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen?

Jazeker, je kunt hier vooraf sluitzegels bestellen! Je betaalt geen extra kosten.

 

Hoe groot zijn de sluitzegels?

Onze sluitzegels zijn 35 milimeter doorsnede en passen daardoor heel goed bij je envelop.

 

Kan ik een eigen sluitzegel maken?

Jazeker, dat kun je zeer eenvoudig zelf doen, zie onze sluitzegel en sticker pagina. Wil je een sluitzegel in de stijl van jou kaartje, en staat deze er nogh niet tussen. Wij zetten het graag voor je om, stuur ons dan gerust een mailtje (info@fuif.nl) of bel 085 - 743 07 61 (op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur).

 

Het lukt me niet om in te loggen. Kunnen jullie mij helpen?

Dat is vervelend! Onze tip is om het e-mailadres letter voor letter in te voeren. Zo voorkom je dat er bij het kopiëren en plakken per ongeluk een spatie voor of achter het mailadres staat. Lukt het nou nog niet? Neem dan contact met ons op, dan maken wij een nieuw wachtwoord voor je aan.

 

Kunnen jullie iets meer vertellen over de duurzaamheid van de kaartjes?

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we op afroep precies datgene produceren wat de klant via onze internetsite bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.